اولین کنفرانس ملی دانش مبنا و حکمرانی سرزمینی که امروز در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد :: پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای تبلیغات در پایگاه خبری کافه دانشگاهیان بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی دانشگاههای کشور با شماره 09101308639 تماس حاصل فرمایید Image

اولین کنفرانس ملی دانش مبنا و حکمرانی سرزمینی که امروز در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد

  • ۳۲

اولین کنفرانس ملی دانش مبنا و حکمرانی سرزمینی که امروز در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد

دبیر سیاستگذاری اولین کنفرانس ملی دانش مبنا و حکمرانی سرزمینی از دریافت ۱۷۰ مقاله علمی در این کنفرانس خبر داد و گفت: ۲۰ مقاله پذیرفته شده آن در سه پنل با عناوین حکمرانی عمومی و اقتصادی، حکمرانی فرهنگی و اجتماعی و در نهایت حکمرانی زیربنایی ارائه خواهد شد.

سید عباس احمدی در اولین کنفرانس ملی دانش مبنا و حکمرانی سرزمینی که امروز در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه تا کنون ۱۲ پیش نشست در موضوعات مختلف مرتبط با همایش برگزار شده است، گفت: در این پیش نشست ها حداقل ۱۰۰ نفر از اساتید و مدیران دانشگاه مشارکت داشتند و به طور کلی بیش از ۴۰۰ نفر در این همایش برنامه ریزی کردند.

وی در ادامه به اهمیت نام گذاری حکمرانی سرزمینی اشاره کرد و افزود: فرایند حکمرانی با درنظر گرفتن تمام ابعاد و ویژگی ها در خلاء اتفاق نمی افتد و بستر آن سرزمین است که ویژگی هایی خاصی دارد.

احمدی تاکید کرد: بر خلاف تصور عمومی در خصوص بی جان و بی تفاوت بودن سرزمین، باید گفت که سرزمین موجودی زنده، دارای احساس و ادراک است که در مقابل کنش های انسان واکنش نشان می دهد و اگر نگاه دانشگاهیان به سرزمین تغییر یابد، می توانیم در تعامل خود با سرزمین تغییر بدهیم.

دبیر سیاستگذاری اولین کنفرانس ملی دانش مبنا و حکمرانی سرزمینی با بیان اینکه واکنش ها و رفتارها به طبیعت هوشمندانه است، یادآور شد: طبیعت و سرزمین صبور، شکیبا و فریبنده است. وقتی انسان به حریم طبیعت تجاوز می کند، طبیعت در وقت خود واکنش خود را نشان می دهد.

وی به ویژگی های حکمرانی محلی اشاره کرد و ادامه داد: این حکمرانی در مقیاس های مختلف محلی، ملی و فراملی تحقق پیدا می کند؛ اما اصالت با مقیاس ملی است. آمایش سرزمین ضرورت اساسی برای این حکمرانی به شمار می رود.

احمدی تاکید کرد: در حکمرانی سرزمینی علوم تولید شده در غرب را باید با ملاحظات اجتماعی و فرهنگی خود تطبیق دهیم و بعد به مرحله اجرا برسانیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: هدف دیگر حکمرانی سرزمینی اعمال حکمرانی سرزمینی، تحقق و برقراری عدالت جغرافیایی است، در راستای افزایش رفاه، معیشت و سطح رضایت عمومی شهروندان در همه استان ها، شهرستان ها و روستاها از امکانات برخوردار شوند.

وی همچنین از دریافت ۱۷۰ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳۰ مقاله پذیرفته شد که ۲۰ مقاله آن به صورت شفاهی در سه پنل حکمرانی عمومی و اقتصادی، حکمرانی زیربنایی و حکمرانی فرهنگی و اجتماعی ارائه خواهد شد. (به نقل از ایسنا)

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی

تماس با من

  • ایمیل: fdpub@yahoo.com
  • تلفن: 02166490178
  • فاکس: 02166490179
  • موبایل: 09121308639
  • آدرس خبرگزاری: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خ 16 آذر روبروی درب غربی دانشگاه تهران ک پارسی پ 6

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم؛ سردبیر پایگاه خبری: مهندس سامان بیات ترک.