بایگانی فروردين ۱۴۰۲ :: پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای تبلیغات در پایگاه خبری کافه دانشگاهیان بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی دانشگاههای کشور با شماره 09101308639 تماس حاصل فرمایید Image

گفتارهایی در مدیریت استراتژیک منتشر شد

  • ۱۲۵

یکی از مولفه­ های اساسی که نقش اساسی در مدیریت استراتژیک دارد «محیط» است (اعم از محیط داخلی و بیرونی) بطوریکه مدیریت استراتژیک را «مدیریت محیط» هم می‌گویند.

استراتژیست همانند ناخدای کشتی باید هواشناس خوبی باشد و براساس شرایط آب و هوایی، کشتی سازمان را هدایت ­کند.

در مکاتب ده گانه‌ی مدیریت استراتژیک؛ محیط منحصر به محیط مادی است. در حالی‌که در مکتب اسلام  محیط  انسان علاوه بر  عوامل مادی و طبیعی،  عوامل غیر‌مادی – فرا مادّه - را نیز در بر می‌گیرد.  بدین معنی که با جهان‌بینی اسلامی در معادله‌ی محیط‌شناسی علاوه بر عوامل مادی عوامل غیرمادی و غیب لحاظ می‌شود که این امر می‌تواند وجه تمایز مدیریت استراتژیک غربی با مدیریت راهبردی اسلامی باشد. و این امر به صورت مکرر در تعالیم قرآنی به آن اشاره شده است از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

   1.     محیط غیر‌مادی و اسرار باطنی عالم، معجزات و الهامات الهی به واسطه‌ی سنت‌های الهی در زندگی دنیایی انسان تاثیر می‌گذارد (سوره‌ی انعام59؛ الحجر 21؛ الانفعال38؛ الفتح 23)

   2.     خداوند وسایل پیشرفت و نیل به اهداف را برای همه انسان‌ها فراهم می‌آورد (امداد­های غیبی) (سوره‌ی هود 15 و16؛ الشوری 20؛ الاسرا 18-20)

ناشر : انتشارات فرهیختگان دانشگاه 

نوبت چاپ اول 1401

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری سال 1402

  • ۱۳۴

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، زمان ثبت نام کنکور نوبت اول سال ۱۴۰۲ از ۸ تا ۱۴ آبان ماه سال جاری و زمان ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ نیز ۱۵ تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ است.

همچنین زمان اجرای نوبت اول کنکور سراسری ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ و زمان اجرای آزمون نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ اعلام شده است.

بر همین اساس زمان ثبت نام آزمون دکتری ۲۲ تا ۲۹ آبان ۱۴۰۱ تعیین شده و زمان برگزاری آزمون یازدهم اسفندماه  ۱۴۰۱ است. داوطلبان آزمون کارشناسی نیز  از ۱۶ تا ۲۲ آذر ۱۴۰۱ برای ثبت نام وقت دارند و آزمون آنها عصر پنجشنبه و صبح و عصر جمعه یازدهم و ۱۲ اسفند سال جاری برگزار می شود.

مطالب پیشنهادی

تماس با من

  • ایمیل: fdpub@yahoo.com
  • تلفن: 02166490178
  • فاکس: 02166490179
  • موبایل: 09121308639
  • آدرس خبرگزاری: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خ 16 آذر روبروی درب غربی دانشگاه تهران ک پارسی پ 6

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم؛ سردبیر پایگاه خبری: مهندس سامان بیات ترک.