پرداخت 4 میلیارد دلار تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی صنعتی کشور تا پایان سال 1402 :: پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای تبلیغات در پایگاه خبری کافه دانشگاهیان بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی دانشگاههای کشور با شماره 09101308639 تماس حاصل فرمایید Image

پرداخت 4 میلیارد دلار تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی صنعتی کشور تا پایان سال 1402

  • ۹۲

به گزارش  پایگاه خبری کافه دانشگاهیان ، خانم مهندس لیلا مردادی(مدیر‌کل دفتر محیط کسب‌و‌کار وزارت صنعت) 13دی ماه 1402 در نشست با فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری این خبر را اعلام کرد.

وی اذعان نمود: بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که بین وزارت صمت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی منعقد شده موضوع تامین مالی بخش صنعت به‌طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر‌کل دفتر محیط کسب‌و‌کار وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس بند یک تفاهم‌نامه مقرر شده که تا پایان سال 4 میلیارد دلار معادل ۲ هزار همت منابع بانکی در اختیار بخش تولید قرار گیرد.

وی ادامه داد: تا کنون بر اساس آمار هشت ماهه یک هزار همت پرداخت تسهیلات از طریق بانک‌های عامل صورت گرفته که طی آخرین جلسه‌ای که با بانک مرکزی داشتیم مقرر شد روند صعودی پرداخت تسهیلات به واحدهای متقاضی همچنان ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: با ادامه این روند تا پایان سال پرداخت تسهیلات در بخش تولید نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

خانم مردادی عنوان نمود: فرآیند اعطای تسهیلات بر اساس مراجعه متقاضی به بانک عامل و درخواست تسهیلات و سپس اعتبار‌سنجی فرد مورد نظر از لحاظ نداشتن چک برگشتی و بدهی انجام می‌شود.

رونق تولید در واحدهای نیمه فعال از محل بازار سرمایه

ایشان اظهار داشتند: پرداخت تسهیلات از محل منابع بانکی و بازار سرمایه به منظور رونق واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه‌فعال کشور در دستور کار قرار دارد.

خانم مردادی در ادامه بیان داشتند: فرآیند تامین منابع مالی واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه‌فعال از محل بازار سرمایه که در واقع به صورت تاسیس یک صندوق تسهیلات سرمایه در گردش برای بخش صنعت پیشنهاد شده به صورت یک مدل مالی چند مرحله‌ای است که مرحله ترویجی و اطلاع‌رسانی آن به اتمام رسیده و اکنون در مرحله بررسی و کارشناسی قرار دارد و پس از نهایی شدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی

تماس با من

  • ایمیل: fdpub@yahoo.com
  • تلفن: 02166490178
  • فاکس: 02166490179
  • موبایل: 09121308639
  • آدرس خبرگزاری: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خ 16 آذر روبروی درب غربی دانشگاه تهران ک پارسی پ 6

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم؛ سردبیر پایگاه خبری: مهندس سامان بیات ترک.