تجلیل از زنان فناور در نمایشگاه «دستاوردهای پژوهشی» از ۲۰ آذر :: پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای تبلیغات در پایگاه خبری کافه دانشگاهیان بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی دانشگاههای کشور با شماره 09101308639 تماس حاصل فرمایید Image

تجلیل از زنان فناور در نمایشگاه «دستاوردهای پژوهشی» از ۲۰ آذر

  • ۳۱

 

تجلیل از زنان فناور در نمایشگاه «دستاوردهای پژوهشی» از ۲۰ آذر

معاون پژوهشی وزارت علوم از برپایی بیست و چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری از ۲۰ تا ۲۲ آذر ماه در مصلی امام خمینی (ره) تهران خبر داد و گفت: در هفته پژوهش امسال از زنان فعال و فناور، خیرین حوزه فناوری، مدیران برگزیده فعال در فناوری دانشجویان نخبه و برگزیده استانی تجلیل می‌شود.

پیمان صالحی امروز - دوشنبه - در نشست خبری هفته ملی پژوهش و فناوری که در وزارت علوم برگزار شد، اظهار داشت: هفته استانی پژوهش و فناوری از ۱۱ تا ۱۷ آذر و از ۱۹ تا ۲۵ آذر هفته پژوهش در سراسر کشور، با شعار پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم برگزار می شود.

وی ادامه داد: آیین نامه هفته استانی پژوهش و فناوری از چند ماه قبل از طریق استانداران ابلاغ شده است، موارد جدید در سال جاری شامل تجلیل از زنان فعال و فناور، تجلیل از خیرین حوزه فناوری، مدیران برگزیده فعال در فناوری دانشجویان نخبه و برگزیده استان تجلیل از صنعتگران برگزیده، کشاورزان برگزیده و کارآفرینان برگزیده از این برنامه های جدید است.

رییس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری همچنین گفت: رییس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری شخص استاندار و رییس دانشگاه معین نیز دبیر هفته پژوهش و فناوری است، سه استاندار را که بیشترین همکاری در پیشبرد پژوهش و فناوری داشته اند و سه دانشگاه را که در استان ها بهترین برنامه را داشته اند، همزمان با جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نواوران برتر تقدیر می شود.

صالحی افزود: بیست و چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری ۲۰ تا ۲۲ آذر ماه در مصلی امام خمینی(ره) تهران با حضور مراکز تحقیقاتی و عرضه هزار و ۵۸ فناوری جدید برگزار می شود.

وی تاکید کرد: همچنین بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران فناوران و نوآوران برتر روز سه شنبه ۲۱ آذر برگزار می شود، تاکنون ۳۴۱ پژوهشگران به عنوان برگزیده اولیه انتخاب شده اند که برترین پژوهشگران از بین این افراد روز جشنواره تقدیر می شوند.

معاون وزیر علوم فضای این نمایشگاه را حدود ۱۰ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: نهادهای تحقیقاتی مختلف شامل دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد، بخش خصوصی، دانشگاه ها و دستگاه ها در آن برای ارایه جدیدترین فناوری های خود را ارایه می دهند. نمایشگاه تستا (تقاضای فناوری) نیز همزمان با نهادهای مالی و دستگاه های برگزار می شود.

صالحی از نواختن زنگ پژوهش در اولین روز هفته ملی پژوهش و فناوری (۱۹ آذر) خبر داد و یادآور شد: در این هفته درب های پژوهشگاه ها و دانشگاه ها باز است. نشست مدیران ارتباط با صنعت هم در مرکز پژ هش های مجلس روز یکشنبه ۱۹ آذر برگزار می شود. روز دوشنبه هم نمایشگاه در مصلی تهران افتتاح می شود، نشست انجمن های علمی نیز همان روز در مصلی امام خمینی است‌ روز سه شنبه جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران و همزمان هفتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان را هم خواهیم داشت که مربوط به علوم پایه است و برای دانشمندانی که ایده های خوبی در زمینه علوم پایه داشته اند.

معاون فناوری وزارت علوم نیز در این نشست گفت: تا امروز ز ۱۲ هزار و ۱۶۴ واحد واحد فناور در پارک های علم و فناوری فعال هستند که ۱۱۳ هزار و ۹۹۸ نفر در این واحدها شاغل هستند.

سجاد محمدعلی نژاد افزود: در بیست و چهارمین نمایشگاه دستاورهای پژوهش و فناوری تعداد ۲ هزار و ۸۸ محصول فناورانه جدید به نمایش گذاشته می شود. این محصولات در حوزه های مختلف است که در حوزه فناوری زیستی ۴۸۶ محصول، فناوری نانو ۱۹۶ محصول، اپتیک و فوتونیک ۱۰۳ محصول، مواد پیشرفته ۱۴۱ مورد، سخت افزار برق و الکترونیک ۳۲۲ محصول، فناوری اطلاعات ۲۴۷ محصول، تجهیزات پیشرفته ساخت و تولید ۳۱۶ محصول، فناوری های دارویی ۸۷ محصول، محصولات پزشکی ۱۲۱ مورد هوا فضا ۱۸ محصول و سایر حوزه ها ۵۱ محصول جدید برای یک سال اخیر ثبت نام کردندو در نمایشگاه ارایه می شوند.

وی ادامه داد: از مجموع ۲ هزار و ۸۸ فناوری، هزار و ۴۵۰ فناوری متعلق به دانشگاه ها، ۲۱۳ فناوری متعلق به پژوهشگاه ها، ۲۰۶ فناوری متعلق به پارک‌های علم و فناوری، ۱۳۴ فناوری متعلق به مراکز رشد و ۴۵ فناوری متعلق به سایر سازمان ها است.

معاون فناوری وزارت علوم ادامه داد: از این تعداد ۵۷ محصول در مرحله ارزیابی برای رونمایی است و انتظار داریم ۲۵ محصول رونمایی شود.

محمدعلی نژاد همچنین درمورد کارگاه های تخصصی که همزمان یا بیست و چهارمین نمایشگاه دستاورهای پژوهش و فناوری برگزار می‌شود، توضیح داد: این کارگاه های آموزشی بر اساس نیازسنجی از فناوران و در موضوعات مورد مطالبه آنها برگزار می‌شود و شامل ۱۵ کارگاه تخصصی در حوزه های مختلف تهیه اسناد اختراع، ایده‌ها، نقش پردیس ها و نشان اختراع تجاری شخصی است.

وی در مورد تجلیل از فناوران برتر نیز اظهار داشت: همزمان با جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، از فناوران برتر هم تجلیل می شود. امسال ۱۷۵ فناور برتر از سراسر کشور معرفی و ارزیابی اولیه شده اند که از این تعداد ۷۲ نفر از دانشگاه های وزارت علوم، یک نفر از دانشگاه آزاد، ۱۰ نفر از پژوهشگاه ها، ۱۱ نفر از دستگاه های دیگر، ۵۲ نفر از پارک های علم و فناوری، ۱۰ نفر از پارک های دانشگاهی، ۱۳نفر از پارک های استانی و ۷ نفر از مراکز رشد هستند. (به نقل از ایرنا)

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی

تماس با من

  • ایمیل: fdpub@yahoo.com
  • تلفن: 02166490178
  • فاکس: 02166490179
  • موبایل: 09121308639
  • آدرس خبرگزاری: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خ 16 آذر روبروی درب غربی دانشگاه تهران ک پارسی پ 6

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم؛ سردبیر پایگاه خبری: مهندس سامان بیات ترک.