ابلاغ دستور تشکیل قرارگاه عملیاتی جهاد تبیین به روسای دانشگاه‌ها :: پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای تبلیغات در پایگاه خبری کافه دانشگاهیان بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی دانشگاههای کشور با شماره 09101308639 تماس حاصل فرمایید Image

ابلاغ دستور تشکیل قرارگاه عملیاتی جهاد تبیین به روسای دانشگاه‌ها

  • ۳۶

ابلاغ دستور تشکیل قرارگاه عملیاتی جهاد تبیین به روسای دانشگاه‌ها

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی دستور تشکیل قرارگاه عملیاتی جهاد تبیین را ابلاغ کرد.

محمدعلی زلفی‌گل در این نامه آورده است؛ نظر به رهنمود و فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی‌ بر فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین و نیز ضروت تبیین عالمانۀ دستاوردهای نظام اسلامی در چند دهه اخیر برای آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان دانشگاهی؛ قرارگاه مرکزی جهاد تبیین (قرارگاه تبیینی شهدای جهاد علمی) در ستاد وزارت علوم و نیز قرارگاه عملیاتی جهاد تبیین در همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی تشکیل شود.

براساس دستور وزیر علوم، این قرارگاه با هدف عمل به فرمایش حضرت آیت الله خامنه ای و نیاز جامعه به تبیین‌گری و روایت صحیح و مناسب، مطابق با دستورالعمل اعلامی تشکیل می‌شود و ریاست آن در دانشگاه/ پژوهشگاه بر عهده رییس، و دبیری آن برعهده مسئول کانون بسیج اساتید آن دانشگاه/ پژوهشگاه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، «جهاد تبیین» یکی از راهبردهای مهم برای بیان حقایق و واقعیت‌های نظام جمهوری اسلامی و کارشکنی‌های دشمنان قسم‌خورده و راهکاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی در جامعه است و رهبر معظم انقلاب مکرر در فرمایشاتشان تاکید بر «جهاد تبیین» به منظور اقناع افکار عمومی و خنثی سازی دسیسه دشمنان دارند.

ایشان در دیدار با مردم قم ۱۹ دی ۱۴۰۱ فرمودند: یکی این مسئله‌ «جهاد تبیین» که حالا بارها و بارها بنده تکرار کرده‌ام، باز هم تکرار می کنم. دشمن در رأس نقشه‌هایش تبلیغات است؛ ‌به قول خودشان پروپاگاندا است. علاجِ پروپاگاندا «تبیین» است، تبیین حقیقت از زبان های مختلف، از حنجره‌های مختلف، با تعبیرات مختلف، با ابتکارات مختلف؛ ‌ تبیین. وسوسه‌ای را که روی آن جوان یا نوجوان اثر می گذارد، چه می تواند برطرف کند؟ باتوم که نمی تواند برطرف کند، آن وسوسه را تبیین می تواند برطرف کند. این مطلب اوّل. جهاد تبیین را جدّی باید گرفت. همه، در حوزه، در دانشگاه، در صداوسیما بالخصوص، در مطبوعات، در هر جایی که شما ایستاده‌اید و یک شعاع پیرامونی‌ای دارید و می توانید روی آن اثر بگذارید، باید تبیین انجام بگیرد؛ تبیین درست، تبیین صحیح.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهوری نیز پاییز ۱۴۰۱ «جهاد تبیین» و آگاهی‌بخشی را از ماموریت‌های دغدغه‌مندان و دوستداران کشور عنوان و به صاحبان تریبون و فعالان رسانه‌ای تاکید کرد: «همه تلاش خود را برای تبیین واقعیت‌ها و روایت‌گری دقیق درباره ابعاد و پشت پرده آشوبگری‌ها و اغتشاشات اخیر به کار گیرند تا دشمن نتواند واقعیت را تحریف کند.»(به نقل از ایرنا)

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی

تماس با من

  • ایمیل: fdpub@yahoo.com
  • تلفن: 02166490178
  • فاکس: 02166490179
  • موبایل: 09121308639
  • آدرس خبرگزاری: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خ 16 آذر روبروی درب غربی دانشگاه تهران ک پارسی پ 6

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم؛ سردبیر پایگاه خبری: مهندس سامان بیات ترک.