فرصتی دوباره برای متقاضیان هیأت علمی جذب نشده :: پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای تبلیغات در پایگاه خبری کافه دانشگاهیان بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی دانشگاههای کشور با شماره 09101308639 تماس حاصل فرمایید Image

فرصتی دوباره برای متقاضیان هیأت علمی جذب نشده

  • ۳۴

فرصتی دوباره برای متقاضیان هیأت علمی جذب نشده

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم اعلام کرد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی می توانند از متقاضیان شرکت‌کننده در فراخوان جذب که به مرحله نهایی بررسی‌های هیات جذب دانشگاه‌ها رسیده‌اند، اما جذب نشده‌اند، به عنوان عضو هیئت علمی استفاده کنند.

 به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمد خلج امیرحسینی اظهار داشت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی نیز می‌توانند از متقاضیان شرکت‌کننده در فراخوان جذب که به مرحله نهایی بررسی‌های هیئت جذب دانشگاه‌ها رسیده‌اند اما به عنوان هیئت علمی جذب نشده‌اند به عنوان عضو حق‌التدریس استفاده کنند.

کم شدن فاصله فراخوان تا شروع فعالیت علمی در دانشگاه

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: به دانشگاه‌ها این اختیار داده شد تا بلافاصله پس از تایید هیئت اجرایی جذب با متقاضیانی که توسط این هیئت تایید شده‌اند قرارداد همکاری یک یا دو ترم منعقد کنند و از خدمات علمی این افراد استفاده کنند تا حکم نهایی آنها از طرف وزارت علوم ابلاغ شود.

آمار فراخوان عمومی شهریورماه

خلج امیرحسینی گفت: در فراخوان شهریورماه ۱۳هزار متقاضی شرکت کردند و با توجه به اینکه هر فرد دو الی سه رشته محل را برای جذب به عنوان هیئت علمی انتخاب کرد، در ۳۷ هزار کدرشته محل، پرونده افراد برای جذب به عنوان هیئت علمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: از این تعداد ۷۰۰۰ نفر را آقایان و ۶۰۰۰ نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و از میان نیازهایی که توسط دانشگاه‌ها در سامانه اعلام شده بود، ۱۴ هزار و ۵۰۰ رشته در گروه علوم انسانی و اجتماعی، ۸۰۰۰ رشته در گروه فنی و مهندسی، ۷۰۰۰ نفر در گروه علوم پایه، ۴۰۰۰ نفر در گروه کشاورزی و مابقی در گروه هنر و سایر رشته رشته‌ها توسط متقاضیان به عنوان اولویت انتخاب شد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: ظرفیت جذب فراخوان شهریورماه ۳۰۰۰ عضو هیئت علمی است و فراخوان بعدی نیز در بهمن ماه برگزار می‌شود.

مزیت ویژه فراخوان جذب شهریور ماه برای مشمولین وظیفه

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم با اشاره به برنامه این وزارت برای جذب نخبگان جوان و اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: در فراخوان شهریورماه برای اولین بار به مشمولان نظام وظیفه و فاقد کارت پایان خدمت که دانش‌آموخته دکترا هستند این امکان داده شد که در فراخوان جذب شرکت و با سایر متقاضیان به رقابت بپردازند و ۳۵۰ مشمول از این فرصت ویژه استفاده کردند.

جذب نخبگان خارج از فرآیند فراخوان عمومی 

خلج امیرحسینی افزود: در دو سال گذشته ۱۶۰ نخبه مورد تأیید بنیاد ملی نخبگان با معرفی این بنیاد، جذب دانشگاه‌ها شده‌اند، ۴۰ پرونده نیز در حال بررسی است، همچنین ۳۵۰ عضو بنیاد ملی نخبگان نیز در فراخوان جذب شهریورماه شرکت کردند تا به عنوان عضو هیئت علمی جذب دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شوند. (به نقل از ایسنا)

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی

تماس با من

  • ایمیل: fdpub@yahoo.com
  • تلفن: 02166490178
  • فاکس: 02166490179
  • موبایل: 09121308639
  • آدرس خبرگزاری: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خ 16 آذر روبروی درب غربی دانشگاه تهران ک پارسی پ 6

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم؛ سردبیر پایگاه خبری: مهندس سامان بیات ترک.