اولین گردهمایی تخصصی طلاق برگزار شد :: پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای تبلیغات در پایگاه خبری کافه دانشگاهیان بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی دانشگاههای کشور با شماره 09101308639 تماس حاصل فرمایید Image

اولین گردهمایی تخصصی طلاق برگزار شد

  • ۷۷

نخستین نشست تخصصی طلاق برگزار شد

نخستین نشست تخصصی «طلاق: چالش‌­ها و راهکارها» توسط ستاد زن و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور متخصصان حوزه مشاوره و خانواده درمانی در محل دبیرخانه شورا برگزار شد.

سیده فاطمه محبی سرپرست ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست با ابراز نگرانی از افزایش آمار نرخ طلاق و شکل‌گیری مسائل نوپدید در این حوزه نظیر برگزاری جشن طلاق بر ضرورت آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی توسط مشاورین حوزه خانواده در بین زوجین جوان و جوانان در شرف ازدواج تأکید کرد.

نخستین نشست تخصصی طلاق برگزار شد

نتایج مطالعه علمی پژوهشی با موضوع واکاوی تجارب زیسته دختران فرزند طلاق که در آستانه ازدواج هستند، در این نشست ارائه شد. همچنین پس از مباحثه و تبادل نظر اعضای جلسه، مقرر شد طرح پژوهشی با موضوع «سطح‌بندی مشاوره‌های روان‌شناختی بر اساس گروه مخاطبین و حوزه‌های موضوعی مشکلات زوجین» در دستور جلسات بعدی نشست قرار گیرد.

همچنین این موضوع مطرح شد که این سطح‌بندی لازم است بر اساس درگیری زوجین در سه سطح: تضادهای زناشویی، تعارضات زوجینی و آشفتگی‌های زوجینی انجام شود و مرحله آشفتگی‌های زوجینی به عنوان آخرین مرحله تعاملات زوجین که در نهایت به درخواست طلاق منجر می‌شود، مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

همچنین مشاورین حاضر در جلسه در راستای کاهش طلاق بر مشاوره‌های واقعی به ویژه در طلاق‌های توافقی تأکید کردند که این امر نیز نیازمند بررسی و ارائه پیشنهادات عملیاتی در آینده است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی

تماس با من

  • ایمیل: fdpub@yahoo.com
  • تلفن: 02166490178
  • فاکس: 02166490179
  • موبایل: 09121308639
  • آدرس خبرگزاری: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خ 16 آذر روبروی درب غربی دانشگاه تهران ک پارسی پ 6

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم؛ سردبیر پایگاه خبری: مهندس سامان بیات ترک.