کتاب شمول انسانی در شهر هوشمند :: پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای تبلیغات در پایگاه خبری کافه دانشگاهیان بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی دانشگاههای کشور با شماره 09101308639 تماس حاصل فرمایید Image

کتاب شمول انسانی در شهر هوشمند

  • ۸۴

«شمول انسان در شهر هوشمند» خوانندگان را به یک کاوش عمیق در تقاطع توسعه شهری، فناوری و بشریت دعوت می کند. در این کتاب روشنگر، تکامل پویای شهرهای هوشمند در کانون توجه قرار می‌گیرد و از دریچه جامعیت، همدلی و تجربه انسانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

از آنجایی که مناظر شهری در سراسر جهان به طور فزاینده ای با نوآوری های تکنولوژیکی آمیخته می شوند، مفهوم "شهر هوشمند" برجسته شده است. با این حال، در زیر سطح براق بهره وری مبتنی بر داده، یک سوال حیاتی نهفته است: چگونه این شهرهای هوشمند می توانند واقعاً همه اعضای جامعه را در خود جای دهند و توانمند سازند؟ این کتاب عمیقاً به این تحقیق می پردازد و ملیله پیچیده گنجاندن انسان در پس زمینه پر جنب و جوش محیط های شهری هوشمند را آشکار می کند.

فراتر از واژه‌های رایج و چشم‌اندازهای بزرگ، «شمول انسان در شهر هوشمند» ماهیت معنای ایجاد شهرهایی که نه تنها هوشمند، بلکه دلسوز و قابل دسترس هستند را تشریح می‌کند. این کتاب به عنوان راهنمایی برای درک اینکه چگونه همگرایی فناوری، سیاست، و پویایی های اجتماعی می تواند شکاف های اجتماعی را پر کند یا تشدید کند.

از همان ابتدا، این کتاب خوانندگان را در یک کاوش متفکرانه در مورد فراگیری به عنوان سنگ بنای یک شهر هوشمند موفق غرق می کند. این بر اهمیت طراحی سیستم‌هایی که توانایی‌ها، پیشینه‌ها و نیازهای متنوع را برآورده می‌کنند، تأکید می‌کند. با هر صفحه، از خوانندگان دعوت می‌شود تا در مورد مشکلات بالقوه و احتمالات قابل توجهی که هنگام همسویی فناوری‌های پیشرفته با ارزش‌های برابری و کرامت انسانی به وجود می‌آیند، فکر کنند.

این کتاب با پیمایش در روایت، نقاط عطف کلیدی در سفر به سمت شهرهای هوشمند انسان محور را طی می کند. این موضوع بر مطالعات موردی نمونه ای که در آن راه حل های نوآورانه موانع را از بین برده و جوامع به حاشیه رانده شده را توانمند کرده است، می تابد. این داستان‌ها به عنوان چراغ‌های امید عمل می‌کنند و نشان می‌دهند که چگونه برنامه‌ریزی و همکاری متفکرانه می‌تواند به فضاهای شهری پر جنب و جوش، انعطاف‌پذیر و هماهنگ منجر شود.

«شمول انسان در شهر هوشمند» از پرداختن به چالش‌های پیچیده ذاتی این تحول ابایی ندارد. این کشور با معضلات اخلاقی، نگرانی های مربوط به حریم خصوصی، و خطر عمیق تر شدن نابرابری ها دست و پنجه نرم می کند. با انجام این کار، این کتاب به خوانندگان با درک دقیقی از معاوضه ها و خطرات بالقوه ای مجهز می شود که باید از آن عبور کرد زیرا شهرهای هوشمند تلاش می کنند همه ساکنان را در آغوش بگیرند.

علاوه بر این، این کتاب یک جهش رویایی به افق دارد و در مورد مسیر آینده شهرهای هوشمند حدس می زند. به این فکر می‌کند که چگونه پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده‌ها، و زیرساخت‌های به هم پیوسته می‌توانند شمولیت و رفاه انسان را بیشتر تقویت کنند. این کتاب با در هم تنیدن رشته‌های نوآوری فناوری و آرمان‌های اجتماعی، نگاهی اجمالی به آینده‌ای ارائه می‌کند که در آن شهرهای هوشمند نه تنها بهشت‌های هوشمند، بلکه دلسوزانه و پویا برای همه هستند.

"شمول انسان در شهر هوشمند" چیزی فراتر از یک متن علمی است - این یک فریاد برای آینده ای است که به تنهایی از ابزار و ابزارک فراتر می رود. این امر از برنامه ریزان شهری، سیاست گذاران، فناوران و شهروندان دلواپس دعوت می کند تا گرد هم آیند و سرنوشت محیط های شهری را با فراگیری و همدلی در خط مقدم رقم بزنند. چه عمیقاً در توسعه شهری ریشه دوانده باشید، چه طرفدار عدالت اجتماعی یا صرفاً یک ذهن کنجکاو باشید، این کتاب وعده می دهد که دیدگاه شما را در مورد اینکه چگونه شهرهای هوشمند فردا می توانند واقعاً به فضاهایی برای طیف وسیعی از تجربیات انسانی تبدیل شوند، گسترش دهد.

مشخصات:

✍عنوان : 📚شمول انسانی در شهر هوشمند
📝نویسنده : محمد صابری 

🔖مشخصات نشر : چشم ساعی تهران ، ‏‫۱۴۰۱.‬

▩‏شابک :‏ ‫‫‭978-622-7557-58-9‬‬‬
🔍چاپ دوم : اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی

تماس با من

  • ایمیل: fdpub@yahoo.com
  • تلفن: 02166490178
  • فاکس: 02166490179
  • موبایل: 09121308639
  • آدرس خبرگزاری: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خ 16 آذر روبروی درب غربی دانشگاه تهران ک پارسی پ 6

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم؛ سردبیر پایگاه خبری: مهندس سامان بیات ترک.