هوش‌ مصنوعی جدیدگوگل «جمینای» :: پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای تبلیغات در پایگاه خبری کافه دانشگاهیان بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی دانشگاههای کشور با شماره 09101308639 تماس حاصل فرمایید Image

هوش‌ مصنوعی جدیدگوگل «جمینای»

  • ۶۸

 «جمینای» هوش‌ مصنوعی جدید،گوگل با رونمایی از این مدل جدید در صددغلبه بر چت جی‌پی‌تی است .گوگل جیمنای را انقلاب در هوش مصنوعی می داند.

به گزارش کافه دانشگاهیان -گوگل روز چهارشنبه (۱۵ آذر) سرانجام پس از مدت‌ها انتظار از مدل هوش مصنوعی تازه خود به نام «جمینای» رونمایی کرد.

این مدل به عنوان «تواناترین» و «قدرتمندترین» ابزار هوش مصنوعی این شرکت معرفی شده است و گوگل قصد دارد با آن به جنگ چت‌ جی‌پی‌تی محصول شرکت اوپن‌ای‌آی برود.

بنابر اعلام مقامات گوگل جمینای شامل سه سرویس عمده می‌شود. اولین سرویس «جمینای پرو» نام دارد که با ادغام در سرویس‌های هوش مصنوعی گوگل، در چت‌بات بارد به کار خواهد رفت تا به شکل متنی و در قالب مکالمه به نیازهای کاربران پاسخ دهد. 

سرویس دوم به اسم «جمینای نانو» شناخته می‌شود که برای تلفن‌های همراه و توسعه‌دهندگان اندرویدی از جمله گوشی‌های «پیکسل ۸ پرو» ساخته شده است. گوگل می‌گوید جمینای نانو می‌تواند به سرعت پیام‌های ضبط‌ شده در گوشی‌های هوشمند را خلاصه‌سازی کند و پاسخ‌های خودکار را در سرویس‌های پیام‌رسان از جمله واتساپ ارائه کند.سرویس آخر «جمینای اولترا» نام گرفته که قدرتمندترین مدل زبانی بزرگ خلق‌شده توسط گوگل تا کنون به شمار می‌رود. مقامات گوگل می‌گویند قرار است جمینای اولترا در اوایل سال آینده میلادی در چت‌بات مکالمه‌محور بارد ادغام شود. این اتفاق در صورت تحقق بزرگترین به‌روزرسانی برای بارد پس از ۸ ماه از آغاز به کار آن خواهد بود

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی

تماس با من

  • ایمیل: fdpub@yahoo.com
  • تلفن: 02166490178
  • فاکس: 02166490179
  • موبایل: 09121308639
  • آدرس خبرگزاری: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خ 16 آذر روبروی درب غربی دانشگاه تهران ک پارسی پ 6

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم؛ سردبیر پایگاه خبری: مهندس سامان بیات ترک.