تحول در حوزه حمل و نقل فضایی (آینده ای شگرف در حوزه حمل و نقل فضایی) :: پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای تبلیغات در پایگاه خبری کافه دانشگاهیان بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی دانشگاههای کشور با شماره 09101308639 تماس حاصل فرمایید Image

تحول در حوزه حمل و نقل فضایی (آینده ای شگرف در حوزه حمل و نقل فضایی)

  • ۸۴

فناوری جدید پلاسما ناسا حمل‌ونقل محموله‌های بزرگ فضایی را سریع‌تر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه دانشگاهیان-در این سیستم از آهنرباهای الکتریکی به‌منظور دستکاری جریان پلاسما در اطراف هواپیماها و فضاپیماها در طول سفرهای مافوق صوت استفاده می‌شود.

ناسا با «برنامه انتقال فناوری» خود درحال اعطای مجوز ساخت یک فناوری پیشرانش پیش‌گامانه است که در آن به‌منظور دستکاری جریان پلاسما در اطراف هواپیماها و فضاپیماها در طول سفرهای مافوق صوت از آهنرباهای الکتریکی استفاده می‌شود. به‌طور کلی، این فناوری باعث می‌شود تا مأموریت‌هایی که در آن‌ها محموله‌های بزرگی به فضا پرتاب می‌شوند، با سرعت بیشتری انجام شوند.

نحوه کار فناوری پیشگامانه ناسا

فناوری ذکرشده ناسا در حوزه نوآوری‌های هوافضا یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود. این سیستم پیشرفته که توسط کارشناسان مرکز تحقیقاتی لانگلی ناسا در ویرجینیا توسعه یافته است، شامل دو الکترود می‌شود که روی سیستم حفاظت حرارتی (TPS) هواپیما یا فضاپیما قرار می‌گیرد و با وجود یک سیم‌پیچ الکترومغناطیسی که زیر الکترودها تعبیه می‌شود، میدان مغناطیسی را به اطراف پخش می‌کند.

سپس از این جریان برای تغذیه آهنربای الکتریکی استفاده می‌شود و نیروی لورنتس قدرتمندی ایجاد می‌کند که به‌طرز قابل‌توجهی باعث افزایش نیروهای بالابر و کششی می‌شود و در‌نتیجه هدایت، ناوبری و کنترل دقیق‌تری را برای فضاپیما فراهم می‌کند. همچنین جریان تولید‌شده با این فناوری را می‌توان در باتری ذخیره کرد تا در آینده از آن استفاده شود.

سیستم جدید ناسا به‌طور کلی نسبت به روش‌های سنتی مانند استفاده از پیشرانه شیمیایی یا اعمال تغییر در مرکز ثقل پرواز ساده‌تر است. همچنین امکان ذخیره‌سازی انرژی برای استفاده در آینده را فراهم می‌کند. به گفته این آژانس فضایی، سیستم نوآورانه ناسا نه‌تنها مکانیسم‌های کنترل‌کننده را ساده می‌کند، بلکه قابلیت‌های جدیدی را برای معماری مأموریت‌های ورود و فرود ایجاد می‌کند. ازجمله کاربردهای مختلف این فناوری به هدایت هواپیماهای مافوق صوت، ناوبری و کنترل فضاپیما، برداشت نیرو و ایروکپچر (Aerocapture) در صنعت هوافضا و دفاع اشاره شده است.(منبع دیجیاتو)

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی

تماس با من

  • ایمیل: fdpub@yahoo.com
  • تلفن: 02166490178
  • فاکس: 02166490179
  • موبایل: 09121308639
  • آدرس خبرگزاری: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خ 16 آذر روبروی درب غربی دانشگاه تهران ک پارسی پ 6

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم؛ سردبیر پایگاه خبری: مهندس سامان بیات ترک.