معماری و مقابله با تهدیدات حیاتی دشمن علیه منافع و امنیت ملی ج.ا.ا. (مبارزه با تروریسم و بانیان آنها در جنوب غرب آسیا) :: پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای تبلیغات در پایگاه خبری کافه دانشگاهیان بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی دانشگاههای کشور با شماره 09101308639 تماس حاصل فرمایید Image

معماری و مقابله با تهدیدات حیاتی دشمن علیه منافع و امنیت ملی ج.ا.ا. (مبارزه با تروریسم و بانیان آنها در جنوب غرب آسیا)

  • ۷۸

کتاب معماری و مقابله با تهدیدات حیاتی دشمن علیه منافع و امنیت ملی ج.ا.ا. (مبارزه با تروریسم و بانیان  آنها در جنوب غرب آسیا) 

   انقلاب‌اسلامی برای مقابله با اقدامات و توطئه‌های شیاطین عالم اقدام به مقاومت و دفاع همه‌جانبه از آرمان‌ها، ارزش‌ها، هویت بنیادین و موجودیت خود از طریق بهره‌برداری از همه‌ی ظرفیت‌های خود در داخل کشور و منطقه نموده و محور مقاومتی را در مقابل رژیم سلطه‌گر امریکا و متحدین بین‌المللی و منطقه‌ای و نیابتی آن تشکیل داد.  اگرچه گفتمان محور‌مقاومت با شروع بحران‌های ناشی از جنگ نیابتی آمریکا و متحدین این کشور در سوریه، عراق، لبنان، یمن و ... توسعه یافت، لکن قدمتی به اندازه تاریخ انقلاب اسلامی داشته و بر پایه‌ی اصول حاکم بر اسلام ناب محمدی(ص) بنا یافته است. به فرموده مقام معظم رهبری(دام‌ظله‌العالی)، «نظریه‌ی مقاومت یک نظریه‌ی اصیل و درست است. هدف استکبار، سیطره است؛ هدف استکبار سلطه بر ملت‌هاست».

  با توسعه نفوذ تئوری و مبانی نظری و عملی انقلاب اسلامی در جهان به‌ویژه غرب آسیا، جبهه‌ی استکبار به سرکردگی امریکا و صهیونیسم بین الملل برای مقابله با نظام اسلامی اقدام به راه اندازی جنگ گسترده‌ی نیابتی در منطقه نموده و مناطق نفوذ جمهوری اسلامی ایران را در کشورهایی مانند سوریه، عراق، لبنان و یمن درگیر جنگی با ویژگی‌های جدید کرد که باعث رویارویی محور‌مقاومت به فرماندهی میدانی ‌سپهبد‌ شهید حاج‌قاسم‌سلیمانی با جبهه‌ی سلطه و نیروهای نیابتی آن‌ها شد که در نتیجه، طرح‌های آن‌ها برای تجزیه کشورهای منطقه و به چالش کشیدن امنیت ملی و منافع حیاتی جمهوری اسلامی با شکست مواجه گشت.

  بدون تردید یکی از عوامل اصلی موفقیت محور‌مقاومت در این جنگ گسترده، فرماندهی میدانی موفق سپهبد شهید‌ حاج قاسم سلیمانی و عملکرد مثبت ساختار و سازمان تحت امر ایشان بود که توانست علاوه بر از بین بردن گروه‌های افراطی تکفیری- تروریستی ، طرح ایجاد به اصطلاح "خاورمیانه جدید و...یا هندسه نظم نوین جهانی" امریکائی‌ها را با شکست مواجه سازد، چگونگی تشکیل جبهه‌ی مقاومت ، فرایند تکوین شخصیت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در قبل و بعد از ورود به جبهه‌ی مقاومت و همچنین چگونگی پیدایش بحرانهای تروریستی-تکفیری در منطقه از جمله تمرکز های این کتاب خواهد بود. کتاب به منظومه تفکر و اندیشه شخصیت حقیقی و حقوقی (ساختاری و سازمانی) حاج قاسم عزیز و مظلوم در قالب نقشه راه و محورهای اساسی ذیل اهتمام دارد.

✍عنوان : 📚معماری و مقابله با تهدیدات حیاتی دشمن علیه منافع و امنیت ملی ج.ا.ا. (مبارزه با تروریسم و بانیان  آنها در جنوب غرب آسیا) 
📝نویسنده : دکتر سید رسول موسوی

🔖مشخصات نشر : فرهیختگان دانشگاه تهران ، ‏‫۱۴۰۱.‬

▩‏شابک :‏ ‫‫‭978-600-235-274-3
🔍چاپ اول : خرداد ۱۴۰۲

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی

تماس با من

  • ایمیل: fdpub@yahoo.com
  • تلفن: 02166490178
  • فاکس: 02166490179
  • موبایل: 09121308639
  • آدرس خبرگزاری: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خ 16 آذر روبروی درب غربی دانشگاه تهران ک پارسی پ 6

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم؛ سردبیر پایگاه خبری: مهندس سامان بیات ترک.