روش های نوین پایش مواجهه با عوامل شیمیایی در محل کار :: پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

پایگاه خبری کافه دانشگاهیان

دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای تبلیغات در پایگاه خبری کافه دانشگاهیان بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی دانشگاههای کشور با شماره 09101308639 تماس حاصل فرمایید Image

روش های نوین پایش مواجهه با عوامل شیمیایی در محل کار

  • ۷۸

کتاب روش های نوین پایش مواجهه با عوامل شیمیایی در محل کار

در برخی محیط های کاری، کارگران با انواع مختلف آلاینده های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی در تماس هستند و در صورتی که میزان تماس در مدت زمان کاری معمول (عمدتا هشت ساعت)از حد مجاز توصیه شده فراتر رود و بسته به نوع آلاینده در معرض، عضو هدف را نشانه گرفته و سبب ناراحتی کارگران می گردد. و در صورت استمرار و طولانی شدن زمان تماس، منجر به بیماری غیر قابل درمان و در نهایت منجر به از کار افتادگی و بانشستگی زودتر از موعد کارگران می گردد.

یکی از روش هایی که می توان اطلاعات جامع و کاملی از وضعیت کاری و جسمانی کارگران در محیط کار در اختیار مهندسین بهداشت حرفه ای و ایمنی کار قرار دهد، روش های ارزیابی خطر برای عوامل مختلف زیان آور محیط کار می باشد. به منظور ارزیابی خطر بهداشتی روش های مختلف کیفی و کمی ارائه شده است که در تمامی آن ها پایش مواجهه کارگران امری لازم و ضروری است.

کتاب حاضر در پنج فصل و با هدف معرفی روش های نوین پایش های مواجهه با عوامل شیمیایی در محیط کار ارائه شده و سعی شده است که مطالب به زبان فارسی روان ارائه گردد تا مهندسین و متخصصین به راحتی بتوانند از آن بهره مند شوند. شکی نیست که این کتاب به عنوان اولین کتاب تدوین شده به زبان فارسی در این زمینه دارای نواقصی است و لذا از کلیه اساتید و متخصصین فعال در این زمینه تقاضا داریم ما را از نظرها و پیشنهادهای سازنده خود محروم نسازند.

✍عنوان : 📚کتاب روش های نوین پایش مواجهه با عوامل شیمیایی در محل کار
📝 نویسنده:  باربارا کوهرسن

ترجمه: دکتر حسن اصیلیان مهابادی

 (عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس

حسن­ایروانی-­الهام اخلاقی پیرپشته­-­مهوش صفی نژاد

 (دانشجویان دکتری مهندسی بهداشت حرفه ای­)

🔖مشخصات نشر : فرهیختگان دانشگاه تهران ، ‏‫1402.‬

▩‏شابک :‏ 978-600-235-282-8‬‬‬
🔍چاپ اول  : شهریور ۱۴۰۲

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی

تماس با من

  • ایمیل: fdpub@yahoo.com
  • تلفن: 02166490178
  • فاکس: 02166490179
  • موبایل: 09121308639
  • آدرس خبرگزاری: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خ 16 آذر روبروی درب غربی دانشگاه تهران ک پارسی پ 6

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم؛ سردبیر پایگاه خبری: مهندس سامان بیات ترک.